תחזוקה ושימור צמיגי הרכב

מדוע חשוב לתחזק ולשמר את גלגלי הרכב

הסיבה החשובה ביותר בגינה יש לשמור על צמיגי הרכב ולדאוג לתחזוקת צמיגי הרכב היא הקפדה על בטיחות הרכב והנוסעים בו.
צמיגים בלוים, צמיגים שאינם תואמים את הגדרת היצרן או צמיגים שלחץ האוויר בהם אינם תקין מסכנים את יושבי הרכב ויכולים לגרום לתאונות.
ישנם מחקרים רבים המעידים על תאונות שנגרמות בעקבות לחץ אוויר לא תקין בצמיגים.
מחקר גדול שבוצע על ידי הסוכנות הלאומית לבטיחות בדרכים בארצות הברית (NHTSA) מצא שכ 5% מכלל תאונות הדרכים מתרחשות בעקבות צמיגים לא תקינים.
כמו כן עלה מהמחקר שמכונית עם לחץ אוויר לא תקין בצמיגים נמצאת בסיכון גבוה פי 3 לתאונה קטלנית לעומת רכב עם לחץ אוויר תקין.

צמיג עם לחץ אוויר לא תקין מוביל לקושי באחיזת הכביש של הרכב ובכך ממונע מנהג את השליטה האופטימלית במכונית.

סיבה חשובה נוספת לשמירה על תקינות הצמיגים הינה חיסכון כלכלי.
צמיגים תקינים, עם לחץ אוויר מדויק מובילים לצריכת דלק טובה יותר של כלי הרכב, כמו כן מונעים בלאי מהיר של הצמיג וכן בלאי של אלמנטים נוספים ברכב.
תחזוקה ושימור צמיגי הרכב
תחזוקה ושימור צמיגי הרכב

כיצד לוודא שהצמיגים שלנו תקינים כחלק מתחזוקת צמיגי הרכב

ראשית בעת בחירת צמיגים חדשים חשוב לשים לב שרוכשים צמיגים שתאריך הייצור שלהם לא ישן מ 3-4 שנים.
וכמובן שהצמיגים תואמים את גודל הצמיג שנדרש ע”פ יצרן הרכב, אותו ניתן לראות בספר הרכב או ברישיון הרכב.
למדריך לבחירת צמיגים לחצו כאן
עומק החריצים בצמיגים הוא אינדיקטור קריטי בתקינות הצמיגים, במידה ועומק החריצים הינו נמוך מ 2.5 מ”מ יש להחליף את הצמיגים מייד.
עומק החריצים קטן בכפוף לשחיקת הצמיג שקוראת באופן טבעי גם בנהיגה נורמטיבית, אך הולכת וגדלה כשנוהגים במהירות גבוהה וכשחורקים גלגלים בהאצה או בלימה פתאומית..

במעמד מבחן הרישוי לרכב (טסט) הבוחן בודק את הצמיגים, אך אין להסתמך על בדיקה זו, מומלץ אחת לכמה חודשים לבחון עצמאית את הצמיגים.
לוודא שהחריצים לא שחוקים, שאין סדקים וחתכים בצמיגים ושהתאריך על גבי הצמיג שברכבכם אינו ישן מ 8 שנים.

מילוי אוויר בהתאם להוראות היצרן

הדבר החשוב ביותר ביום יום הוא לוודא שלחץ האוויר בגלגלים של הרכב תואם את דרישות היבואן כפי שמוגדר בספר הרכב של המכונית שלכם וכן ע”פ רוב מודפס בקורת הרכב דופן הפנימית כשהדלת פתוחה.
להורדת ספר רכב עבור דגם המכונית שלך לחצו כאן

שימו לב שלעתים הלחץ המומלץ שונה בין הגלגלים הקדמיים לאחוריים, אך תמיד זהה עבור אותו ציר (ב 2 הצמיגים הקדמיים הלחץ תמיד יהיה זהה וכך גם באחוריים).

במרבית הרכבים כיום ישנה נורת חיווי בצורת צמיג עם סימן קריאה בפנים בצבע כתום – מנורה זו מעדכת על לחץ אוויר לא תקין בצמיגים.

הכתוב כאן אינו תחליף להסתמכות על הוראות היצרן או המוסך המורשה – אנא בחנו את ספר הרכב והתייעצו עם מוסך מורשה כדי להבטיח שימוש בטוח ברכב.

.
סעו לשלום!
Back to top button